logo
امروز : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد:

جزئیاتی از تعیین شهریه کودکستان‌های زنجان

جزئیاتی-از-تعیین-شهریه-کودکستان‌های-زنجان
کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی یکی از وظایف اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

علی اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه همه ساله طبق آئین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی به صورت سامانه‌ای از سوی سازمان ملی برای تمامی مدیران فعال می‌شود، گفت: این سامانه در بازه زمانی خاص فعال شده و مستندات بارگذاری می‌شوند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کودکستان‌ها بر اساس خوداظهاری که دارند مستندات خود را بارگذاری و سپس در دو مرحله توسط کارشناس اداره ناحیه و اداره‌کل آموزش و پرورش بررسی و پیگیری شده و نهایتاً در شورای برنامه‌ریزی و نظارت سازمان ملی سطح استان تصویب می‌شود.

کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه الگوی تعیین شهریه کودکستان‌ها بر اساس هزینه تمام شده است، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن ضریب کیفیت کودکستان‌ها، از ضریب دوره سنی به همراه درصد معینی از سود محاسبه و اعلام می‌شود‌.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده کودکستان‌ها شامل نیروی انسانی استاندارد است که اداره‌کل آموزش و پرورش موظف است بر اساس قانون کار بر آنان نظارت داشته باشد.

اسدی با اشاره به اینکه تعیین مکان که یکی از گزینه‌های مهم در میزان شهریه است، ابراز کرد: تجهیزات مناسب و استاندارد کودکستان‌ها، سرانه استهلاک و هزینه‌های جاری و مصرفی بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم قابل محاسبه است.

وی اظهار کرد: در انتخاب مربیان کودکستان‌ها نیز باید دقت لازم توسط مدیران یا مؤسسان صورت گرفته و رشته‌ تحصیلی و مدرک آنان مرتبط با حیطه مربوطه باشد.

کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه همه مراکز آموزشی باید مجوز داشته باشند، افزود: هر کودکستانی‌ که دارای مجوز از آموزش و پرورش و تابلو، مُهر و لگوی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را داشته باشد، مجاز به فعالیت است‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲